ummtaalib Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 Question: _1)If a female has a nose rıng, will she have to twıst ıt or remove ıt for wudu and ghusl? 2)If yes, can you please explan where the water actually needs to reach? (the skın under rıng/ ınsıde the pierced hole) JazakumAllahu Khaıran. Answer: In the Name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful. Whendoing wudu and ghusl, it is compulsory on a woman who has a nose ring to ensure that water reaches her skin underneath the ring and inside the piercing (hole). If the ring is loose and she feels that most probably water will reach her skin under the ring as well as inside the piercing without moving and twisting the ring, she will not have to move and twist the ring when washing her nose. If the ring is tight or it is loose but she feels that most probably water will not reach her skin underneath the ring or inside the piercing without moving and twisting the ring, she will have to move and twist the ring when washing her nose so that water reaches her skin underneath the ring and inside the piercing. If the woman has the nose ring removed, when she does wudu or ghusl, if by passing water over the piercing, water goes inside the piercing then that is sufficient. If water does not go inside the piercing by merely passing water over it then merely passing water over the piercing will not be sufficient and she will have to deliberately make water go inside the piercing. However, she is not required to insert something –such as a toothpick etc – through the piercing to make water go inside it. في منية المصلي: ( امرأة اغتسلت هل تتكلف في إيصال الماء إلى ثقب القرط أم لا ) والقرط بضم القاف وإسكان الراء ما يعلق في شحمة الأذن (قال ) أي محمد في الاصل وهذه عادة صاحب المحيط يذكر قال ومراده ذلك( تتكلف فيه ) أي في إيصال الماء إلى ثقب القرط ( كما تتكلف في تحريك الخاتم إن كان ضيقا )والمعتبر فيه غلبة الظن بالوصول إن غلب على ظنها أن الماء لا يدخله إلا بتكلف تتكلف وإن غلب على ظنها أنه قد وصل فلا سواء كان القرط فيه أم لا وإن انضم الثقب بعد نزع القرط وصار بحال إن أمر الماء عليه يدخله وإن غفل لا فلا بد من إمراره ولا تتكلف بغير الإمرار من إدخال عود ونحوه فإن الحرج مدفوع (منية المصلي وغنية المبتدي: ص42 ، مكتبة نزار مصطفى الباز ) وفي الهندية: وجب تحريك القرط والخاتم الضيقين ولو لم يكن قرط فدخل الماء الثقب عند مروره أجزأه وإلا ادخله ولا يتكلف في إدخال شيء سوي الماء من خشب ونحوه كذا في البحر الرائق( الفتاوى الهندية: 1/14 ، مكتبة رشيدية) ( وانظر: خير الفتاوى: 2/50 ، مكتبة إمدادية ) And Allah knows best. Mufti Faizal Riza 17/1/2012 Darul Ifta Australia www.mufti-online.net 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now